
Uczenie się nie dotyczy mechaniki tego, co uczeń robi, ale raczej procesu zależnego od tego, co już wie (istniejące informacje) i sposobu zdobywania nowej wiedzy (jak włączają nowe informacje do istniejących schematów).
Leczenie nadpotliwości nie zawsze konieczne tabletki
Zdobywanie wiedzy jest działaniem polegającym na wewnętrznym kodyfikowaniu struktur psychicznych w umyśle ucznia. Zgodnie z teorią uczeń musi być aktywnym uczestnikiem własnego procesu uczenia się. Podejścia poznawcze koncentrują się głównie na aktywności umysłowej ucznia, takiej jak planowanie psychiczne, wyznaczanie celów i strategie organizacyjne. Więcej na https://psychoterapeuta-rzeszow.com.pl/czy-pomoc-psychologa-jest-konieczna-w-leczeniu-alkoholizmu/.
W teoriach poznawczych nie tylko czynniki środowiskowe i elementy nauczania odgrywają ważną rolę w procesie uczenia się. Istnieją dodatkowe kluczowe elementy, takie jak nauczenie się kodowania, transformacji, prób oraz przechowywania i pobierania informacji. Proces uczenia się obejmuje myśli, przekonania i wartości postawy ucznia.
Pamięć odgrywa kluczową rolę w procesie uczenia się. Informacje są przechowywane w pamięci w sposób zorganizowany i zrozumiały. Tutaj nauczyciele i projektanci odgrywają różne role w procesie uczenia się.
Leczenie nadpotliwości zadanie dla psychoterapeuty
Nauczyciele mają jakoby ułatwiać uczenie się i organizowanie informacji w optymalny sposób. Natomiast projektanci rzekomo używają zaawansowanych technik (takich jak analogie i relacje hierarchiczne), aby pomóc uczącym się w zdobywaniu nowych informacji, które wzbogacają ich wcześniejszą wiedzę. Zapomnienie jest opisywane jako niemożność pobrania informacji z pamięci. Utrata pamięci może być mechanizmem wykorzystywanym do odrzucania informacji nieistotnych z punktu widzenia sytuacji poprzez ocenę istotności nowo uzyskanych informacji.
Zgodnie z teorią kognitywną, jeśli uczeń wie, jak wdrażać wiedzę w różnych kontekstach i warunkach, to można powiedzieć, że doszło do transferu. (Schunk, 1991) Zrozumienie składa się z wiedzy – w formie zasad, pojęć i dyskryminacji (Duffy i Jonassen, 1991). Wiedza przechowywana w pamięci jest ważna, ale równie ważne jest jej wykorzystanie. Wcześniejsza wiedza zostanie wykorzystana do zidentyfikowania podobieństw i różnic między nią samą a nowymi informacjami.
Teoria kognitywna w większości wyjaśnia złożone formy uczenia się w zakresie rozumowania, rozwiązywania problemów i przetwarzania informacji. Należy podkreślić, że cel wszystkich wyżej wymienionych punktów widzenia jest taki sam – przekazanie wiedzy studentowi w sposób możliwie najbardziej efektywny i efektywny.
Uproszczenie i standaryzacja to dwie techniki stosowane w celu zwiększenia skuteczności i wydajności transferu wiedzy. Wiedzę można analizować, rozłożyć i uprościć w podstawowe elementy składowe. Istnieje korelacja z behawiorystycznym modelem środowiska transferu wiedzy. Kognitywiści podkreślają znaczenie skutecznych strategii przetwarzania danych.
Jakie są podstawowe założenia/zasady teorii poznawczej lub istotne dla projektowania instruktażowego?